فیلتر روغن

فیلتر روغن چیست ؟
فیلترهای روغن جزء مهمی از موتور خودرو هستند. آنها با از بین بردن کثیفی، زباله و سایر ذرات از روغن به محافظت از موتور در برابر آسیب کمک می کنند. فیلترهای روغن با گرفتن این ذرات در یک محیط فیلتر کار می کنند و اجازه می دهند فقط روغن تمیز در موتور جریان یابد.

انواع فیلتر روغن 
انواع مختلفی از فیلتر روغن در بازار وجود دارد که از جمله آنها می توان به فیلترهای اسپین و فیلتر کارتریج اشاره کرد. فیلترهای چرخشی رایج ترین نوع هستند و معمولاً ساده ترین آنها برای تعویض هستند. از طرف دیگر، فیلترهای کارتریج برای تعویض نیاز به کار بیشتری دارند، اما اغلب دوستدار محیط زیست هستند.


برخی از فیلترهای روغن علاوه بر حذف ذرات از روغن، دریچه‌های داخلی نیز دارند که به آنها اجازه می‌دهد تا در صورت گرفتگی فیلتر، روغن آلوده را دور بزنند. این به جلوگیری از آسیب موتور کمک می کند در صورتی که فیلتر نتواند جریان روغن را حفظ کند.

توصیه می شود فیلترهای روغن در فواصل زمانی معین، معمولاً هر 5000 تا 7500 مایل تعویض شوند. با این حال، فاصله زمانی مشخص به مدل و مدل خودرو و همچنین نوع رانندگی که انجام می شود بستگی دارد.

به طور کلی، فیلترهای روغن بخشی ضروری از سیستم موتور خودرو هستند و نقش مهمی در کارکرد روان و بدون آسیب موتور دارند.خرید انواع فیلتر روغن 
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.